Експлуатація автомобіля

Showthread php народна творчість сканворд 8 букв. Усна народна творчість. Ліричні пісні

Showthread php народна творчість сканворд 8 букв.  Усна народна творчість.  Ліричні пісні

Щоб скористатися попереднім переглядом презентацій, створіть собі обліковий запис Google і увійдіть до нього: https://accounts.google.com


Підписи до слайдів:

Що на уроці літератури мені найбільше подобається?

Золота спадщина російської старовини. Усна народна творчість

Обрядові Російські народні пісні:

Ліричний герой – проста людина, людина праці, солдатів. Його очима, розумом, серцем сприймається життя. Композиційно-лірична пісня: монолог - вилив почуттів, роздуми про долю, що часто починається з звернення; діалог – розмова ліричних героїв. Лірична пісня

Твори УНТ (фольклору) різноманітні. Це і казки, і пісні, і прислів'я, і ​​багато інших. Ми зможемо знайти конкретного автора цих творів, їх автор – народ. Твір-міркування фольклор – це мудрість народу

Основна частина Будь-яка казка чогось навчає: добра, справедливості, сміливості. У ній завжди засуджується боягузтво, підлість. У прислів'ях та приказках……. А яких тільки пісень не придумав народ!....... Багато хто з них, незважаючи на «поважний вік», можуть змусити задуматися і сучасне покоління, і навіть…. Фольклор багатий і на твори для дітей (……..), які ……. Твір-міркування фольклор – це мудрість народу

Висновок Таким чином, твори УНТ показують нам, як правильно жити і чинити, вчать і розвивають нас.

Переказ - жанр усної неказкової прози, розповідь про історичних осіб, подіях. Історична пісня – своєрідна літопис, історія народу, виникла під час боротьби з татарським ярмом. Історичні пісні та Переказ

Перекази «Про Пугачова», «Про підкорення Сибіру Єрмаком» Історичні пісні та перекази

Про Пугачова

«Про підкорення Сибіру Єрмаком»,

Переказ переказ «Про підкорення Сибіру Єрмаком», відповісти на запитання Домашнє завдання


За темою: методичні розробки, презентації та конспекти

Використання усної народної творчості під час уроків біології.

У цьому матеріалі наведено обґрунтування доцільності застосування прийомів усної творчості під час уроків біології. Наведено приклади застосування матеріалу на уроках.

сценарій ранку у 2 класі ЗОШ. Усна народна творчість "Посидіти"

Сценарій ранку у 2 класі початкової освітньої школи. Проводиться після проходження теми "Усна народна творчість". У матеріалі дана пояснювальна записка, сценарій, нотний матеріал, хоре...

Дану контрольну роботуможна провести на уроці контролю знань після вивчення теми "Усна народна творчість" з літератури у 6 класі. Час виконання - 40 хвилин.

Урок №2.

Тема: УСНА НАРОДНА ТВОРЧІСТЬ.

Цілі: 1. Поповнити знання учнів про усну народну творчість.

2. Накопичувати та повторювати матеріал з цієї теми, навчити

використовувати його в житті, розуміти сенс УНТ, розширювати

кругозір учнів, виховувати повагу до своєї культури

Народу.

Обладнання: 1. Оформлення дошки.

2. Програвач.

Епіграф: «Прислів'я та приказка – одночасно

та явище мови, і явище мистецтва.

Ємне прислів'яне судження тільки в

промови розкриває свій сенс ... »

(дослідник фольклору В.А. Анікін)

ХІД УРОКУ

1. Бесіда. Стор. 10 - продовжити цитату В.А. Анікіна.

? – Розповісти, як вивчався фольклор, як збирали його, які збирачі та оповідачі вам відомі.

? – Що ви знаєте про обрядовому фольклорі? Чому він присвячувався? Як виконувався?

? – Розповісти про колискові пісні. Який їхній зміст? Побажання? Навести приклади.

Колискові пісні гарні та добрі. Зміст пісень – побажання удачі, благополуччя, радісної праці в майбутньому, а поки що… «Прийди, киса, ночувати, прийди Васечку качати». «Будеш у золоті ходити, чисто срібло носиш». «Сплять втомлені іграшки, Ведмедики сплять…», «Рибки заснули в ставку, птахи замовкли в саду, очі швидше зімкни, спи, моя радість, усні…».

? - Пістушки та потішки.

Від слів «тішити», «потішати», «балувати», «няньчити», «пестити». Потішки і пестушки співаються під час перших рухів дитини, її годування. "Потягушеньки", "порастушенькі", "пострибушеньки".

? - Примовки?

Маленькі казочки у віршах. У примовках - перекрутах все навпаки: («вухата свиня звила гніздо на дубі»). Дитина вчиться сміятися, ставити все на свої місця.

? - Заклички та засудки?

«Поливай ковшем!», «Дощик, дощик, пущі, дам тобі гущі!», «Дощик, дощик, перестань поливати мою герань!», «Сонечко – сонце! Виглянь у віконце!»

? - Рахунки?

Це рахунок у найпростішій формі. Їм вирішували, кому керувати, використовуючи їх у дитячій грі.

«Еніки, беніки їли вареники. Еніки, беніки Фокс».

«На золотому ґанку сиділи цар, царевич, король, королевич, шевець, кравець, хто ти будеш такий? Говори якнайшвидше, не затримуй добрих і чесних людей».

«Вийшов німець із туману, вийняв ножик із кишені: різатиму, битиму, все одно тобі галити!»

«А на Д, уріки, факи, торба, орба, Інду смаки, деус, деус. Краснодеус, бокс»

«Катилася торба з великого горба. У цій торбі хліб, сіль, вода, пшениця, з ким хочеш – з тим поділись. Говори якнайшвидше, не затримуй добрих і чесних людей».

? - Скоромовки?

Словесна гра, коли в одній фразі поєднуються важкі для вимовляння звуки.

Навести приклади.

? – Загадки?

Загадка замишляє, замислює, пропонує відгадати те, що приховано алегорією. Загадки відкривають багато чудового в навколишньому світі. Особливості загадок – рима, ритм.

"Висить груша не можна зїсти".

«Висить сито, не руками світо»,

«Що псується найшвидше?» (Настрій).

«Що найшвидше на світі?» (думка)

«За стіною кістяною, соловейко, заспівай!» (мова).

«Маленьким, кругленьким докинеш до неба. (Ока).

"У череві лазня, в носі решето, одна рука, та й то на спині". (Самовар).

"Сидить дід, у шубу одягнений, хто його роздягає, той сльози проливає".

«Кланується. Кланяється. Прийде додому – розтягнеться».

«Різнокольорове коромисло над річкою повисло».

«Десять хлопчиків живуть у десяти коморах».

«Новий посуд, а весь у дірках».

? - Прислів'я та приказки? Подібність та відмінність. приклади.

Слабкий із півдороги повертається.

Чим більше сотні слів порожніх, краще одне ясне.

Багатослівність не без марнослів'я.

Я остання літера в алфавіті.

Краще воду пити в радості, ніж мед у кручі.

Шила в мішку не приховаєш.

Не потопаєш – не полопаєш.

Мороз не великий, та стояти не велить.

Жабі неприємно згадувати, що вона була пуголовком.

Нудний день до вечора, коли робити нічого.

! - Зіставимо російські прислів'я з прислів'ями інших країн світу.

Звернімо увагу на те, як звучать деякі прислів'я, перекладені іншими мовами. (Зачитується прислів'я іноземне, учні знаходять синонімічне за змістом російське прислів'я):

1. Леді, залишаючи автомобіль, тим самим збільшує його швидкість. (англ.).

Російська – Баба з возу – кобилі легше.

2. Нестача розуму компенсується ходьбою.

Російська - Погана голова ногам спокою не дає.

3. Хороша пам'ять часом погано впливає зір.

Російська - Хто старе згадає - тому око геть.

4. Те, що не можна сказати за пляшкою содовою, можна сказати за пляшкою «Віскі».

Російська - Що у тверезого на умі, то у п'яного на язиці.

5. Хто сподівається на вечерю сусіда, залишається голодним. (Нім.)

Російська - На чужий коровай рота не роззявай.

6. Булочника на хлібі не проведеш. (Іпан.)

Російська - Старого горобця на м'якіні не проведеш.

7. Ошпарений півень від дощу тікає. (Франц.)

Російська – Обпікся на молоці – дуєш на воду.

8. Той не заблукає, хто питає. (італ.)

Російська – Мова до Києва доведе.

9. Краще оступитися, ніж обмовитися.

Російська – Слово не горобець: вилетить – не зловиш.

10. Після обіду доводиться платити. (Нім.)

Російська – Любиш кататися – люби та саночки возити.

? – Розповісти про своєрідність жанру приплідників. Як вони виконуються? Які музичні інструментисупроводжують частівки? Як у частівках відбивається час? Чи вмієте ви виконувати частинки?

Проспівати частівки.

Д/З 1. Билін. Перекази. (Повторити).

3. Вигадати частівки на шкільну тему.

На цьому уроці ми з вами повторимо основні відомості про фольклор, отримані у попередніх класах. Познайомимося з новим жанром усної народної творчості – ліричною піснею.

Фольклор (folk-lore) – міжнародний термін англійського походження, вперше введений у науку у 1846 році вченим Вільямом Томсом. У буквальному перекладі він означає «народна мудрість», «народне знання» та позначає різні прояви народної духовної культури.

У російській науці закріпилися інші терміни: народне поетичне творчість, народна поезія, народна словесність. Термін « усна творчістьнароду» відбиває усний характер фольклору на відміну письмової літератури.

Фольклор – складне, синтетичне мистецтво. Нерідко у його творах поєднуються різні види мистецтв – словесне, музичне, театральне. Фольклор є предметом вивчення як літературознавців. Ним цікавляться історики, соціологи, етнографи. У фольклорі відбиваються побут та традиції народу. Згадаймо основні жанри, вивчені вами у п'ятому, шостому та сьомому класах.

Жанри фольклору

  1. народні казки
  2. переказ
  3. обрядові пісні
  4. прислів'я
  5. приказки
  6. загадки
  7. билини

Властивості фольклору

  1. Анонімність (відсутність автора).
  2. Варіативність (є кілька варіантів одного сюжету).
  3. Невід'ємний зв'язок із життям народу.

Сьогодні на уроці ми з вами познайомимося із жанром «лірична пісня». Прочитаємо деякі з них та відзначимо основні мистецькі прийоми, притаманні цьому жанру.

«Ніде немає такої літератури, як у нас, у росіян. А народні пісні?... Такі пісні могли народитися лише у народі великої душі...» Ці слова належать Максиму Горькому.

У народних піснях глибоко і правдиво відбилася історія російського народу з найдавніших часів і донині (рис. 1).

Мал. 1. В. Васнєцов «Царівна-жаба» ()

Великої мудрості, правди та краси сповнені російські пісні. Складені невідомими співаками-сказителями, вони зберігаються у пам'яті народу і передаються з вуст у вуста. З пісень ми дізнаємося про підкорення людиною природи, про героїчну боротьбу з іноземними загарбниками, про богатирів та народних героїв. У піснях яскраво розкриваються риси російського національного характеру: патріотизм, мужність, любов до природи, працьовитість.

Жанри народної пісні

  1. історичні
  2. сімейно-побутові
  3. любовні
  4. обрядові
  5. календарні
  6. колискові
  7. танцювальні
  8. військові
  9. розбійницькі
  10. трудові
  11. частівки

Ліричні пісні становлять найбільшу групу народних пісень. Їх відрізняє різноманіття музичної та поетичної мови. Вони відбивають душу народу. Російський поет С. Єсенін писав: «Скільки пісень у Росії - Скільки в полі квітів!».

Багато популярних народних пісень мають багатовікову історію. Дивно, що вони й досі кохані. Так, наприклад, відома ще з XVIII століття пісня «Вздовж вулиці метелиця метет» (рис. 2).

Уздовж вулиці хуртовина мете,
За хуртовиною мій миленький йде.


Ти стривай, стривай, красуне моя,
Дозволь надивитись, радість, на тебе.

Краса твоя з розуму мене звела,
Висушила добра молодця, мене.
Ти стривай, стривай, красуне моя,
Дозволь надивитись, радість, на тебе.

Ти стривай, стривай, красуне моя,
Дозволь надивитись, радість, на тебе.

Мал. 2. Ілюстрація до пісні «Вздовж вулиці метелиця метет» ()

Це пісня про кохання. Як і багато народних пісень, вона побудована на діалозі. Перші два рядки проспівуються від імені дівчини-красуні, яка на вулиці зустріла свого милого. Решта пісні співається від імені молодої людини, закоханої в дівчину. Вона висушила і змучила його, проте він не втрачає надії. Саме тому пісня перейнята задерикуваним і грайливим настроєм.

Художні особливості творів фольклору:

1. Рефрен (повтор рядків).

Ти стривай, стривай, красуне моя,
Дозволь надивитись, радість, на тебе.

2. Постійні епітети: біле обличчя, добра молодця.

3. Слова зі зменшувально-пестливими суфіксами: миленький.

4. Синтаксичний паралелізм (однотипні синтаксичні конструкції):

Чи на твою на приємну красу,
На твоє лише на біле обличчя.

Усі названі художні прийоми працюють на створення певного настрою. У нашій пісні це оптимізм та життєлюбність. Але не завжди лише радісні настрої зустрічаються у піснях. Найчастіше пісні сумні.

Наступна пісня, з якою ми познайомимося, якраз і перейнята таким настроєм. Вона розповідає про долю нещасної та безрідної сироти, яка втратила всіх близьких та коханих (рис. 3).

Ти вже нічка, нічка темна,
Темна ноченька осіння,
Немає в ночі світлого місяця,
Світлого місяця, не ясних зірочок.
Немає у дівчини рідного батюшки,
Немає ні батюшки, та ні ні матінки,
Немає ні братика, ні рідної сестри,
Немає ні роду, ні племені.

Сум на душі, дівчина сумна,
Ніхто її кручинушки не знає.
А вже якось був у неї милий, сердешний друже,
Та й той тепер далеко живе.

Мал. 3. Зображення до пісні «Уже ти нічка» ()

Пісня обривається, ніби її перервали ридання. Нам залишається тільки здогадуватися, де ж він, щирий друг. Може його забрали в солдати, може, продали, бо кріпаків на той час могли продати, подарувати чи одружити без їхньої згоди.

А можливо, її милий помер і його нема серед живих. Тепер спробуйте знайти у тексті пісні художні прийоми, властиві фольклору. Зверніть увагу: у тексті дівчина порівнюється із темною ніччю. Таке порівняння посилює трагічність образу, наголошує на безвихідності становища героїні. Протяжні, співучі інтонації створюються за допомогою голосних. Прочитаємо будь-які два рядки з пісні, наприклад:

Світлого місяця, не ясних зірочок.

Такий фонетичний прийом (повтор голосних) називається асонансом.

Повтор - повторення слів чи словосполучень, завдяки чому ними фіксується увагу читача (слухача), і цим посилюється їх роль тексті. Повтор додає художнім текстомзв'язність, посилює його емоційний вплив, наголошує на найважливіших думках.

Види поетичних повторів

2. Паралелізм

3. Анафора (єдиноначаття)

4. Епіфора (однаково закінчуються рядки)

5. Стик (підхоплення)

Наприклад:

Немає в ночі світлого місяця,

Світлого місяця, ні частих зірочок!

Російська народна поезія була тонічною (від грецького «наголос»): її ритм ґрунтувався на повторенні однакової кількості наголосів у більшості рядків. При цьому вона була позбавлена ​​рими:

Вага та чара півтора пуда,

Мірою чара півтора відра.

Ми бачимо, що рима відсутня і в кожному рядку по чотири ударні склади.

Рекрутська повинность - метод комплектування російської імперської армії та флоту до 1874 року. (Мал. 4.)

Мал. 4. І.Є. Рєпін. Проводи новобранця ()

Рекрутська повинность запроваджено Росії Петром I в 1699 року, коли перед війною зі шведами наказано було зробити перший набір 32 тисяч нових початках. У Росії її термін «рекрут» було узаконено 1705 року. Спочатку термін рекрутської служби був довічний, потім його скоротили до 25 років, надалі цей термін було зменшено.

Ми з вами прочитали та проаналізували дві пісні, абсолютно протилежні за настроєм. Це говорить про те, що в пісні відбивається все життя народу, з усіма смутками та радощами. У піснях відбивається душа народу, і саме тому вони переживають століття, зберігаються в народній пам'яті та передаються з покоління до покоління.

Список літератури

  1. Коровіна В.Я. Література, 8 клас. Підручник у двох частинах. – 2009.
  2. Костіна А.В. Молодіжна культура та фольклор // Електронний журнал «Знання. Розуміння. Вміння». – М.: МосГУ, 2009. – № 4 – Культурологія
  3. Жирмунський В. М. Фольклор Захід та Схід. Порівняльно-історичні нариси – М.: ОГИ (Об'єднане Гуманітарне Видавництво), 2004. – 464 с. - ISBN 5-94282-179-8
  1. Fan-5.ru().
  2. School-collection.edu.ru().
  3. Pesnya.yaxy.ru ().

Домашнє завдання

  1. Прочитати пісню «Соловей мій, соловей, соловцю молодий!» та охарактеризувати її тематику, героїв, художню своєрідність.
  2. Намалювати ілюстрацію до обраної за бажанням народної ліричної пісні.
  3. Чи погодитеся ви з тим, що ліричні пісні виражають емоційний стан людини? Прокоментуйте слова вчених: «Вона виражає собою душевний стан співає, співається завжди і скрізь. Вона співається у хвилини відпочинку і за роботою, співається поодинці і хором, співається у бурлацькій лямці та солдатському поході» (В.П. Анікін); «мета пісні – розкрити почуття» (В.Я. Пропп); «Основне призначення народної пісні - висловлювати думки, почуття та настрої» (С.Г. Лазутін).